Å stemme frem en president er en selsom affære. Skal man ta til takke med å la seg overtale, eller skal man kreve mer – altså la seg overbevise gjennom saksforhold? Verdens viktigste presidentvalg i nyere tid – Kennedy, Nixon, Clinton, Obama og nå Trump – har så til de grader vært preget av følelser. La oss derfor forsøke å kikke bakenfor amerikansk «showbiz»:

Vår metode er å gå gjennom en rekke dokumentarfilmer rundt presidentkampanjene. For hva var presidentkandidatenes konkrete programmer for et fremtidig USA, altså de politiske sakene som skulle fremmes? Er disse sakene (eller gjennomføringen av dem) mulig å få øye på bak retorisk overtalelseskunst med …

Kjære leser. Du kan lese én fri artikkel per dag. Kom evt. tilbake i morgen. Evt tegn abonnement (69kr/mnd) for å kunne lese alt (inkludert magasinene). Om du ikke er det allerede. Logg inn eller registrer deg først i toppen/menyen før bestilling.

Abonnement kr 195 kvartal