Jeg ser alltid etter øyeblikk i kunsten der virkelighet og fiksjon flettes sammen, og der konvensjonelle grenser for visuell representasjon overskrider hverandre. Eugene Richards film Thy Kingdom Come byr på disse øyeblikkene. «Det er en merkelig form for dokumentarfilm der hovedkarakteren ikke er ekte, mens alle de andre er det», sa regissøren selv i et intervju i forbindelse med hans retrospektive utstilling Eugene Richards: The Run-On of Time# >ved ICP Museum i New York. Utstillingen, som varte fra 27. september 2018 til 20. januar i år, ble omtalt i januarutgaven av Ny Tid.

Richards er den prisvinnende fotografen hvis verk ofte sammenliknes med fotografen og dokumentarfilmskaperen Robert Franks, men også med de fotografiske . . .

Kjære leser.
For å lese videre, opprett ny fri leserkonto med din epost,
eller logg inn om du har gjort det tidligere.(klikk på glemt passord om du ikke har fått det på epost allerede).
Velg evt abonnement (69kr)

Abonnement kr 195 kvartal